Δίκαιη Διανομή Πλούτου, Προστασίας και Αισιοδοξίας
Η κρίση άρχισε.
Τα ταξίδια στις Βρυξέλλες, τα μέτρα όλων των ειδών και το ύφος των ανακοινώσεων, πιστοποιούν την είσοδο της Χώρας στον «πυρήνα» της κρίσης. Η θερμοκρασία στο μάγμα του πυρήνα του προβλήματος της οικονομίας είναι πρωτόγνωρη για όλους, τους πολίτες, τους πολιτικούς, τους εκπροσώπους των μαρκών και των προϊόντων, τα ΜΜΕ και τους εκπροσώπους της επικοινωνίας με την γενικότερη έννοια.
Οι πολίτες μέχρι χθες ήθελαν με το σύνολο της ζωής τους να διαφοροποιηθούν, να ξεχωρίσουν έστω και αν αυτό κάποιες φορές έμπαινε στα όρια της «πρόκλησης». Σήμερα θέλουν να προσαρμοσθούν, να ενταχθούν, να ανήκουν, να μην προκαλούν πια.
Οι πολίτες πήραν το μήνυμα.
Οι πολίτες όμως ζητούν από το πολιτικό προσωπικό της Χώρας για την αντιμετώπιση της κρίσης συγκεκριμένα πράγματα. Η λίστα (RISC – Ιανουάριος 2009) ήταν μεγάλη (25 εναλλακτικές), Οι πέντε κορυφαίες επιλογές ήταν Διαφάνεια 58%, Ασφάλεια 56%, Κοινωνική Ευαισθησία 50%, Δίκαιη Διανομή του Πλούτου 49% και Προστασία Όλων 46%.
Το ενδιαφέρον είναι τι απαιτούν τα δύο κρίσιμα κοινά, τα οποία βρίσκονται στο επικοινωνιακό και ουσιαστικό «στόμα» όλων. Πρόκειται για τους «Αδιευκρίνιστους» του 15% περίπου και τους «Ανάμεσα» στα δύο κόμματα, Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ, του 6,4%.
Κύριοι, στα δύο αυτά κοινά η σειρά των προτεραιοτήτων αλλάζει και πρώτη επιλογή αποτελεί η «Δίκαιη Διανομή του Πλούτου» με 57% ενώ η επιλογή «Προστασία Όλων» εμφανίζει την μεγαλύτερη αναλογική αύξηση σε σχέση με το μέσο Έλληνα πολίτη.
«Προστασία Όλων» όμως σημαίνει και «Δίκαιη Διανομή στην Προστασία».
Εκτός όμως από την δίκαιη ορθολογική διαχείριση του «Πλούτου» και της «Προστασίας» απαιτείται και επένδυση προσπάθειας στο άυλο τμήμα του πολιτικού σκηνικού.
Έχει δημιουργηθεί η ανάγκη οχύρωσης της αγοραστικής εμπιστοσύνης του κόσμου και της έκφρασης αισιοδοξίας και όχι καταστροφολογίας. Μέχρι στιγμής η διαχείριση αυτών των άυλων αντισωμάτων της κοινωνίας απέναντι στην κρίση, έχει εκχωρηθεί στα ΜΜΕ τα οποία ακροβατούν μεταξύ των ποσοστών τηλεθέασης, ακροαματικότητας, αναγνωσιμότητας με όποιο κόστος, της ανάγκης επικοινωνιακών εσόδων που δεν έρχονται και τέλος του ηθικού καθήκοντος απέναντι στην κοινωνία για αντικειμενική ενημέρωση.
Τελικά η «Δίκαιη Διανομή Πλούτου / Προστασίας» και η οχύρωση της «Αισιοδοξίας» θα προστεθούν στα κριτήρια που θα αναδείξουν το νικητή στις επόμενες εκλογές.
Επιστροφή