Επιχειρηματικές Λύσεις
Ερευνητικά Εργαλεία
REASSESOR ( Qual + Quant Product Development )
PIMS (Product Information Marketing System)
RISC (Human Values-Customers/Citizens Needs-Socio/Market Change)
TGI (Target Group Index)
ΤΑΣΕΙΣ (Κοινωνική – Πολιτική Συνεχής Βάση Δεδομένων)
Walker Information ( The Stakeholder’s Perspective )
RISC (Human Values-Customers/Citizens Needs-Socio/Market Change)
Τα περισσότερα συμβατικά ερευνητικά εργαλεία είναι καταγραφικού τύπου: παρατηρούν και καταγράφουν συμπεριφορές - καταναλωτικές και άλλες -, στάσεις, συνήθειες, δημογραφικά προφίλ κ.ά. Η καταγραφή είναι πολύτιμη στο χώρο της αγοράς, αλλά δεν απαντά ικανοποιητικά στα εξής ερωτήματα:
«Γιατί ένας καταναλωτής ή μια ομάδα καταναλωτών συμπεριφέρεται με συγκεκριμένο τρόπο;»
«Ποια είναι τα βαθύτερα αίτια που υπαγορεύουν συγκεκριμένες συμπεριφορές»
Τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δίνει το ερευνητικό εργαλείο RISC (Research Institute of Socio-cultural Change).
Το κοινωνικό-πολιτισμικό μοντέλο RISC είναι ένα ερευνητικό εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού, πολύτιμο σε κάθε marketer και στέλεχος της επικοινωνίας.
Το στοιχείο που διαφοροποιεί και ενισχύει την μοναδικότητα του RISC είναι ότι επιτρέπει την πλήρη κατανόηση και πρόβλεψη του τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς του καταναλωτή, μέσα από τις αξίες, τα «πιστεύω» και τα κίνητρα που χαρακτηρίζουν τη ζωή του.
Το RISC διεξάγεται κάθε χρόνο και εστιάζει στην παρατήρηση της μεταβολής στις αξίες, τα κίνητρα και τη συμπεριφορά των ανθρώπων ηλικίας 15+ ετών. Απευθύνεται σε πελάτες υψηλών απαιτήσεων, οι οποίοι δεν αρκούνται στη συμβατική καταγραφή της συμπεριφοράς και των στάσεων της κοινής γνώμης, αλλά αναζητούν πληροφόρηση που θα τους επιτρέψει την κατανόηση και πρόβλεψή της.
Δημιουργήθηκε το 1978 στη Γαλλία ως σύστημα παρακολούθησης των κοινωνικών αλλαγών για την Ευρώπη και από τότε έχει εξελιχθεί με τρόπο που να επιτρέπει την παρακολούθηση των αλλαγών τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο, σε κάθε χώρα όπου διεξάγεται. Σήμερα το RISC έχει στο ενεργητικό του μία εξαιρετικά αναλυτική βάση, με πάνω από 1,5 εκατομμύρια συνεντεύξεις σε περισσότερες από 40 χώρες. Στην Ελλάδα, η έρευνα RISC άρχισε το 1997 και πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την RISC Hellas ΑΕ, εταιρία του ομίλου PRC Group σε συνεργασία με την ΜRΒ Ηellas A.E..